Microsoft Sharepoint

Det er helt normalt at der er stor mængder viden og mange dokumenter i en virksomhed. En af de sværeste opgaver er at få dem opbevaret og delt på effektiv vis.
Man vil nødig se vitale dokumenter gå tabt, for en medarbejder fyres eller siger op. Eller se vigtig viden forsvinde, da man ikke har anvendt programmer som Microsoft Sharepoint.

Det er et effektivt værktøj til at dele både viden og dokumenter med hinanden. Den rummer mange fordele og styrker man kan få glæde af i virksomheden.

Selve platformen hedder Windows Sharepoint Services, forkortet WSS. Præcis som det kendes fra øvrige Microsoft produkter findes de i flere versioner. På nuværende tidspunkt i en 2003, 2007 og 2010 udgave.

 

Brug for hjælp til Microsoft Sharepoint intranet?

Sharepoint kan være virksomhedens intranet, men det er ikke altid lige nemt at anvende de mange funktioner og features. Eller at få alle medarbejderne til at forstå hvordan det anvendes på bedste vis.

Det kan derfor være aktuelt at få et kursus i brugen, eller hyre en konsulent til at forklare brugen og de mange muligheder.

Hvis I har en stor afdeling med mange ansatte, kan det vise sig som en rigtig god investering. Specielt med tanke på, hvor mange timer der kan spildes på at man ikke har den nødvendige indsigt i værktøjet.

Hvis du vil dygtiggøre de ansatte har du overordnet set to muligheder. Du kan lade dem deltage i kurser eller du kan finde en ekspert, der kan besøge arbejdspladsen og instruere.

 

Lær at organisere og dele information

Der er flere udbydere som tilbyder kurser inden for Sharepoint systemet, der lærer dig at organisere information, synkronisere den og dele viden med de øvrige i virksomheden.

Et Microsoft Sharepoint kursus kan omhandle alt fra forretningsudvikling, til servere, alt efter dine behov.

I en tid hvor den internationale konkurrence er hård, kan dette være med til at styrke virksomheden og gøre den mere effektiv. Noget der i sidste ende kan mærkes på bundlinjen.

De fleste virksomhedsledere ved hvor værdifuld personlig viden og erfaringer kan være. Ingen kan vide det hele og derfor er en fælles opbevaring – et intranet – en rigtig god løsning.

Det kræver bare at de ansatte ved hvordan det skal anvendes, hvis Sharepoint skal ende som en succes. Overvej derfor at deltage i et kursus eller bestille en konsulent, for at få maksimal glæde af de mange muligheder og fordele.